Evavdmeulen.reismee.nl

Bijna 2 weken voorbij

Hallo lieve familie en vrienden in Nederland,

Bijna 2 weken ben ik al bezig met mijn reis in Thailand. Ik ben begonnen in het noorden en reis vanaf volgende week via het noord-oosten naar het zuiden!

Deze afgelopen weken waren geweldig! Zondagochtend 26 september kwamen we (2 andere meisjes die meedoen met de groepsreis Roselie en Terry) aan in Bangkok. Uiteindelijk na een lange reis kwamen we zondagavond laat pas aan in Tha-Kan (Vlakbij Sing Buri). Daar is een groot vrijwilligershuis van de Green lion, de partnerorganisatie van Travel active.

Goed geslapen en maandagochtend begon onze train trekking week. Eerste stop in Chum Saeng, daar heb we bij een homestay overnacht. 'S avonds met een hele oude auto naar een markt geweest en de volgende dag op de rijstvelden gewerkt. Was leuk om een keer te doen en die man die daar zeg maar de baas is, was zo enthousiast en vond het helemaal geweldig dat we er waren!! Dinsdagmiddag trokken we verder naar Uttaradit voor 2 nachtjes. We hebben tempels en marktjes bezocht en er was in het winkelcentrum een kfc dus we hebben allemaal ff lekker frietjes gegeten na de rijsttafels van de afgelopen 2 dagen:-) we zouden naar een primary school gaan om vrijwilligerswerk te doen maar de scholen hebben in de maand oktober vakantie dus het kon niet doorgaan. Ipv daarvan zijn we naar een zwembad geweest, dat was wel heeel lekker!! Want we zweetten echt constant de eerste paar dagen, waarschijnelijk moesten we gewoon heel erg wennen aan de temperatuurverschil met Nederland haha

We zijn na het zwembad nog naar het Heromonument geweest en de volgende dag gingen we met de trein naar Lampang. Het dorp van de olifanten en dusss je raad het vast al: we gingen na een nachtje slapen naar de olifanten!! Het was heel leuk daar!! We mochten ze aaien en we hadden meegekeken toen ze zichzelf gingen wassen. Foto's volgen nog!

Donderdag gingen we met de trein naar Chiang Mai! De treinreis van 3,5 uur was super mooi door de bergen door de natuur! Was echt genieten. Wat is Chiang Mai een leuke stad!!! We gingen naar een grote markt. Die is elke avond vanaf 19:00!! Was een hele leuk markt. Ik heb me kunnen inhouden met dingen kopen want mijn backpack zit echt helemaal vol. Ik heb mezelf voorgenomen om vooral aan het einde van mijn reis nog dingen te kopen die ik leuk vind. Komt mooi uit, want de laatste week van mijn reis ga ik waarschijnlijk nog een keer terug naar Chiang Mai. Na de markt gingen we eten bij een restaurantje op straat. Dat is hier in dit land overigens heel normaal. Er staan gewoon keukentjes aan de weg en plastic tafels en stoelen en dan kun je daar voor 30 baht (75 cent) een bord rijst met ei krijgen.

Na het eten zijn we wat gaan drinken en we belandden bij een bar waar toevallig 2 nederlandse mannen waren, die hier al 12 en 20 jaar wonen. Ze kwamen vaker bij de bar en kenden de barvrouw en daarom konden ze nederlandse muziek voor ons opzetten waar wij dus lekker op konden meezingen!! Was een hele leuke avond!!!

We hebben een reisleider, Maeng, en hij is echt heel aardig. Hij komt uit Bangkok en hij is echt een Thaitje. Hij probeert het ons heel erg naar het zin te maken en met zijn, maar ook ons gebrekkige engels hebben we af en toe leuke gesprekken met hem! We hadden al 2 ochtenden onze rijst met kip laten staan omdat we het gewoon 's ochtends niet door onze keel kregen. De ochtend daarna kwam die aan met tosti's!!! Echt zo super lief. Uiteindelijk heeft die als ontbijt en lunch een paar dagen tosti's voor ons gehaald bij de 7-eleven. Wat zijn we eigenlijk ook verwendige nederlandse meiden.... Haha

We hebben vlakbij Chiang Mai, hoog in de bergen een hilltribe bezocht. Het was echt leuk om daar rond te lopen. Veel, vooral vrouwen en meisjes, hadden van die typische kledij aan. Ze maken daar ook hun eigen koffie met een koffieplant en bovenaan de hilltribe was een koffierestaurantje. Ik heb een cappucino gehaald en opgedronken met een uitzicht over het dorp. Was een mooie plek! Daarna hebben we de Gouden tempel bezocht. Schijnt een van de mooiste tempels te zijn en we hebben gebid voor een monnik en daarna een geluksbandje gekregen. Die zou me beschermen tegen al het kwaad. En na mijn reis zou ik hem dan moeten afknippen.

Na Chiang Mai, was Chiang Rai aan de beurt. Na een busreis van 3 uur over hobbelige wegen aangekomen in Chiang Rai. We hadden een best luxe hostel en we hebben bij The pizza company gegeten. Ik had buikpijn dus ik had een lekkere ceasar salade besteld. Ik had nog amper groente op sinds ik hier ben dus dacht dat het wel een goede keus zou zijn:-)

De volgende dag hebben we gemountainbiked naar een elephant dorp. 50 km door de bergen, was wel heel warm zeg poeh poeh. Maar het was het waard want de olifantjes zijn leuk. Alhoewel ik een olifantjes hier best zielig vond. een paar hadden hun oren plat tegen hun gezicht en dat betekent dat ze het niet leuk vinden, maarja...

Terug in Chiang Rai de mountainbikes teruggebracht en daarna zijn we naar de White tempel geweest! Is volgens onze reisleider de mooiste tempel van Thailand, maar hij was helaas gesloten die dag wegens een staff overleg...

's avonds gingen we naar het Khun Kaen national park en daar hebben we allemaal ons eigen tentje gekregen om op te zetten, jawel aan het water op een prachtig stuk grond!! toen ik savonds in bed lag hoorde ik alleen maar de krekels en de waterval. 2 minpuntjes waren dat de tenten alleen een binnentent hadden en snachts had het geregend dus druppelde het naar binnen... Als het gingen regenen moesten we onze tent verplaatsen naar de afdak bij het hut maar zo erg waren de druppels niet dus ik bleef lekker liggen. 2e minpuntje was dat we geen matras of luchtbed hadden dus ik lag met mijn lakentje op de grond in de tent. Die 2e nacht zonder matras of iets was best vervelend Voor mijn ruggengraatje en schouders en heupen..... En nek....

De volgende ochtend naar een waterval geweest. De mooiste waterval van het noorden!! We hebben gezwommen onder de waterval. Was echt gaaf!!!! Daarna begon onze eerste hike naar de Ahka Hilltribe dorp. De hike was 4 uur lang steil omhoog in het bos op zanderige paden met een zware tas op De rug én de hitte... Het was zwaar maar wel heel cool want we gingen lunchen midden in de Rimboe. We gingen zitten op bananenbladen en we hadden een echte ranger als begeleider mee en die gingen vuur maken en in bamboe, zelf meegenomen noodles maken! We hadden trek dus dat ging er wel in. Aangekomen in het Ahka dorp moesten we ook nog 20 minuten lopen naar ons hutje. ik moest toen natuurlijk weer eens super nodig plassen dus dat was geen prettig eind van de wandeling....

Het hutje was zo mooi gelegen op de berg en je had uitzicht over de bergen en achterin kon je Chiang Rai zien liggen. Ik voeg straks een foto toe dan kunnen jullie het hutje zien!!

'S avonds gegeten bij een echte Ahka-gezin. Ze hadden heel erg uitgebreid gekookt voor ons en het was heel leuk. Natuurlijk zat rijst in het menu maar ook kip en fruit en gebakken bananen, die zijn hier zo lekker!! De bananen in het algemeen zijn hier al super lekker! zoet en heel klein. kijk maar bij de foto's.

Weer een nacht zonder matras en na zo'n stevige wandeling heb je dat eigenlijk wel ff nodig maarja. 'S nachts moest ik, jaja, weer naar de wc en ik moest daarvoor naar een ander huisje lopen door de struiken, overal geluidjes etc etc. De adrenaline was aanwezig

'S ochtends na een lekker ontbijt ( Weer lekker fruit en witte broodjes (geen rijst yessss!!!)) begonnen aan de 2e hike. Die was minder zwaar omdat ie iets vlakker zou zijn dan die van gister maar omdat mijn lichaam nog best moe was van de hike van gister en door het slapen zonder matras, was deze hike ook zwaar!! Weer door veel zanderige wegen maar het was wel weer wat koeler en mistiger dan gister dus dat was wel weer een pluspuntje.

Nu zijn we aangekomen bij een hostel bij de Doi Chang Hilltribe. Na 3 avonden eindelijk weer een bed met goed matras en ook een klamboe dus het belooft een goede nacht te worden!! En ook ff wifi vandaar dat ik dit verhaal kon schrijven.

Morgen nog een dag hiken naar een ander hilltribe dorp. Dan verblijven we daar een nachtje in een homestay en we hebben een Thankyou-party van de hilltribe daar, omdat we dus de hele week van hilltribe naar hilltribe zijn geweest en we moesten dus iets typisch Hollands gaan maken. We denken aan pannekoeken, ook omdat het lekker makkelijk is haha. Daarna moeten we een dans doen met z'n vieren op typische nederlandse muziek. Ik denk dat de bewoners het echt heel leuk vinden dat ze toeristen op bezoek hebben en dat ze ook echt blijven overnachten.

Zaterdag gaan we kanoënen naar een hotspring!! Super veel zin in! Volgens Maeng zou het heel mooi zijn... Ben benieuwd! Zaterdagavond nemen we de nachtbus van jawel... 14 uur........ Naar Loei! Daar blijven we 3 nachten in hetzelfde hostel/hotel dus hebben we ff tijd om bij te komen.

Ik ben trouwens deze 4-weekse reis aan het doen met Roselie(21), Sanne(21) en Terry(24). We verschillen best veel van leeftijd maar dat merk ik gelukkig niet! We hebben het gezellig en we kunnen lekker lachen met elkaar om vanalles èn om onze Maeng. Hij is een beetje een gekkie en daarom kunnen we lekker om en met hem lachen.

Ik heb al aardig wat woordjes geleerd.

Sawadi Gha is Hallo

Kap is Ja

Kop koen Gha is Dank je wel

Fallang is blanke

Nou, nu hou ik echt op met praten en nu hebben jullie lekker wat te doen vanavond!! Lekker mijn blog lezen hihi. Dat gaat toch wel ff voor expeditie robinson en badmintonnen toch?;-)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blog te lezen en nu ga ik lekker eten... Rijst!! Denk dat rijst na deze 2 maanden mijn strot wel uit gaat komen haha sorry voor het taalgebruik pap en mam ;-)

Tot over 6,5 week!!!(ben alweer 1,5 week hier) Time flies when you having fun geldt hier zeker voor mij!! Ik geniet ervan en ik vermaak me hier prima!

Doei iedereen!! Ik zal volgende week een 2e blog posten dus hou je email in de gaten!!

Kusjes en knuffels van Eef vanuit Doi Chang Hill, Thailand!! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx love jullie en mis jullie

Reacties

Reacties

Evavdmeulen.reismee.nl

Ik heb net je blog gelezen, gaaf hoor!!!
De reiskriebels beginnen bij mij ook weer te kriebelen.
Jammer dat ik je gemist heb bij je vertrek????
Heel veel fun
Knuf nicolette

suzanne

Wat fijn dat je het naar je zin hebt
Het klinkt geweldig...
lekker rijst met bananen en ei
geniet ervan
kus suzanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active