Evavdmeulen.reismee.nl

Halfway

Hoooooi lieve familie en vrienden,

Ik zit alweer op de helft van mijn reis en als ik zo terugkijk heb ik al zoveel gedaan en gezien.

Zondagnacht 11 oktober aangekomen in Loei, het was 04:00 's nachts en ik was zo moe dus aangekomen in het hotel meteen het bed in gedoken. In de bus kregen we helemaal politiecontrole, iedereen moest zijn paspoort laten zien en wij dus ook ons visum etc, omdat we vanaf het noorden naar Loei gingen reed je vlak langs de grens van Laos en het was dus gewoon een grenscontrole gelukkig.

Het hotel was heel mooi! het bed was super lekker, de douche was warm en groot, (We hebben al een aantal keren douchekoppen gehad die boven de wc hingen dus je stond zowat op de wc onder het douchen, das niet echt lekker) de kamer was ruim en we hadden wifi op de kamer. Daar zouden we zonder die zondagnacht nog 3 hele nachten blijven dus dat was een prima vooruitzicht!! Zondag hadden we een vrije dag en toen had het meisje van het hotel een tuktuk voor ons gebeld en toen heeft die ons naar de laundry en het winkelcentrum gebracht. Fijn dat zij even een tuktuk had gebeld en ook een prijs had afgesproken, want als je dat zelf moet regelen is het allemaal wel wat lastiger..

Winkelcentrum bestond slechts uit 2 kledingwinkels en verder alleen een supermarkt, bioscoop, wat eettentjes ennnn de kfc..... Haha je raad het vast al, we gingen naar de kfc :)

'S avonds gingen we eten op een pleintje waar in het midden allemaal stoelen en tafels stonden en eromheen stonden allemaal verschillende karretjes waar je dan je eten kon kopen. 1 karretje maakte heeele lekker pancakes, een ander karretje kon je je eigen salade samenstellen, een ander karretje kon je noodles kopen etc etc. Ik had lekker mijn eigen salade samengesteld, dit was mijn kans want verder heb ik nog geen saladekraampjes gezien in Thailand. Was in ieder geval een hele gezellige sfeer!!

De volgende ochtend ging om 05:00 de wekker, want we gingen toekijken hoe de monniken 'sn ochtends met een zilveren bak door de straten lopen om eten op te halen. er waren echt ontzettend veel mensen die zo vroeg opstonden om eten aan de monniken te geven, als je dat dan in de bak doet, mag je een wens doen dus misschien daarom

's middags naar een monniken university geweest, het is wederom jammer genoeg vakantie dus engelse les geven zat er niet in. Daarna lekker een cappuccino gedronken met de andere 3, de cappuccino was van Amazon coffee en het was zó lekker

We zijn naar een nationaal park geweest en na een stevige en stomme hike zijn, kwamen we uit in een mooie grot. Meng had gezegd dat we wel op slippers konden nou niet dus!! er waren heeeel veel mieren die prikten en het was op sommige plekken glad en er waren ook oveeeeeral muggen, was nog bang dat ik door een tijgermug gestoken was maar ben nu nog niet ziek dus geworden dus ik heb geluk

De volgende ochtend door naar Khon Kaen, gelukkig want Loei was na 4 dagen echt een saaie stad. Khon Kaen was leuker en er was een leuke markt elke avond. Op die markt was een beetje hetzelfde idee als in Loei met allemaal eetkraampjes etc. Ze hadden Chesters dat is denk ik Amerikaans ofzo en ze hadden hotdogs en frietjes dus ik had een lekker avondmaal haha

In Khon Kaen zijn we naar het Khon Kaen national museum geweest, ik heb een thaise massage gehad (was echt fan-tas-tisch), we zijn naar een hele grote shoppingmall geweest en we zijn naar een weeshuis geweest. Was echt zo Schattig, toen we binnenkwamen kwamen de kindjes meteen op ons afgerend en ze kwamen constant op je schoot zitten en knuffelen etc. Was ook wel een beetje zielig want 1 meisje noemde Sanne de hele tijd mama, maar dat meisje ziet haar mama niet meer...

's avonds even lekker geskyped met hes en ik was heel blij om hem ff te zien en te spreken. En wat kwam het mooi uit dat ik met hem aan het skypen was want ineens ging er iemand heel aggressief aan mijn deurknop zittten en bonken tegen de deur. Hij probeerde echt de deur open te krijgen, na 5 min was die weg en toen hoorde ik even later allemaal sleutels in het slot gaan dus ik was natuurlijk bang, ook omdat ik me niet echt veilig voelde in het hotel want het was mert een soort motel en hij was super afgelegen. uiteindelijk meng gewhatsappt en die kwam me gelukkig helpen, als ik toen niet aan het skypen was en dus stil in bed had gelegen was ik sws gaan janken haha. Lijkt me niet echt fijn als er ineens een enge Thai in je kamer staat want het was echt zo'n vies 45 jarig mannetje ofzo

De volgende dag zijn we naar King Cobra Village geweest. een show gezien dat ze gingen dansen met een cobra om de nek en ze gingen cobra's uitdagen etc en jaaaaaa ik heb een slang vastgehad!! Het was weliswaar een kleintje maar vond het al knap van mezelf dat ik het durfde

's avonds de nachtbus naar Hua Hin. Op naar zon, zee en strand. Aangekomen daar zijn we met 3 duitse meisjes en 1 ander nederlands meisje naar het strand geweest. De zee was zoo lekker en het was echt lichtblauw. Gevoelstemperatuur 41 graden das wel wat anders dan regen en kou in Nederland.

Deze week reizen er 4 duitse meisjes (Rebecca, Ann, Laura en Louisa) en 1 frans meisje (Estelle)lmet ons mee. Ik vind ze heel aardig en ik ben er wel blij mee want na bijna 4 weken heb ik wel een beetje genoeg van alleen maar met sanne, roselie en terry te zijn.

De nieuwe en tevens laatste week van de groepsreis is aangebroken. Op naar Bang Saphan Noi. We hebben een super mooi resort direct aan het strand. We hebben alleen een huisje met z'n 5en dus dat is wel ff druk maarja. We hebben een boottocht gemaakt en gesnorkeld! Was echt cool al die visjes etc, maar na een kwartier had ik er wel genoeg van en toen heb ik lekker gezont op de boot. Lekker bijgebruind!!

We gingen een dag eerder naar Koh Samui dus we zijn gister (woensdag) al aangekomen hier. Het was gister alleen bewolkt en mistig toen we hier aankwamen dus jammer genoeg niet direct een tropische sfeer haha maar ja het is ook nog regenseizoen dus vandaar. We blijven hier 3 nachten dus nu nog 2. We hebben vandaag een vrije dag dus ik ga met Roselie en Sanne naar het strand en we gaan ook fftjes winkeltjes kijken en kijken of er nog een leuk strandjurkje is want ik heb helemaal geen jurkje meegenomen, niet zo slim

Ik zou hierna 2 weken naar een weeshuis gaan in Sing buri en daarna 1 week naar een olifantenkamp in Umphang. Ik zat al de hele tijd de twijfelen of ik wel naar Umphang wil omdat het 15 uur reizen is en ik daar heel erg tegen op zie maar iedereen die er is geweest, zegt dat het super leuk is en dat het echt de moeite waard is! Dus ik ga aankomende week al naar Umphang en dan daarna pas naar het weeshuis, dan kan ik ook nog even nadenken of ik wel 2 weken naar het weeshuis wil want ik heb al van een paar mensen gehoord dat het best saai is en dat het zonde zou zijn van je tijd om daar 2 weken te zijn.

je kan hier weken kosteloos omruilen als je het voor de woensdag ervoor doorgeeft dus ik kan, als ik wil, de tweede week omruilen voor een andere activiteitenweek zoals thai boxing, clay house of een beachweek in Hua Hin. Maar ik zie dat dan wel weer!!

Zaterdagavond met de nachtbus terug naar Sing buri, dan kom ik zondag rond 12:00 daar aan en dan om 17:00 weer met de nachtbus naar Umphang. word wel even vermoeiend want ik kan dus echt niet slapen in die stomme nachtbussen maarja het komt wel goed

Ik zal jullie wel weer laten weten hoe Koh Samui, de olifantenweek en het weeshuis was!! En ik zal jullie ook laten weten tegen de tijd of ik toch 1 weeshuisweek omruil voor iets anders:)

En oja, ik zal ook weer foto's toevoegen als de wifi goed meewerkt dus voor foto's kan je kijken onder het kopje foto's

Ik hoop dat jullie weer helemaal bij zijn in mijn reis en dat jullie het verhaaltje leuk vonden. Ik ga nu lekker naar het strand hihi

Doeiiiii!! kusjes van mij vanuit Koh Samui

Reacties

Reacties

nicolette

Ha Eef

Ik weet nog dat ik tijdens mijn reis, in Africa, heel graag even wilde dat ik kon "terug zappen" naar huis, om al die indrukken te verwerken. Er komt zo veel op je af, ik kan me voorstellen dat het bij jou ook zo is!
Geniet ervan!!

Tot straks, knuffel Nicolette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active