Evavdmeulen.reismee.nl

Olifantenweek en het weeshuis

Hooooi alle vrienden en familie,

Zondagochtend 25 oktober eerder aangekomen in Singburi dan ik dacht, 06:30 om precies te zijn.... Ik was echt zo moe maar ik had met mezelf afgesproken dat ik vandaag wakker zou blijven zodat ik 's avonds lekker kon slapen in de nachtbus naar Umphang. ik zat aan het ontbijt in het vrijwilligershuis (het heet het Twinhouse) en ik stond er voor het eerst sinds mijn reis alleen voor. ik moest nieuwe mensen leren kennen en als je moe bent gaat en engels moet praten, gaat dat soms lastig. Maaaarrr dat viel mee want heel toevallig zat ik naast 2 meisjes uit Groningen en 1 uit Utrecht tijdens het ontbijt. (we kwamen er overigens pas achter na zo'n 20 min dat we allemaal nederlands waren) ik hoorde de 2 uit Groningen praten en ik dacht nu moet ik iets zeggen als "hey jullie ook uit Nederland" en zo begon het gesprek. 's middags kwamen er nog 2 Nederlandse meisjes aan uit Limburg. Super leuk want we gingen allemaal die avond naar Umphang, het olifantenproject! (op die uit Utrecht na)

De nachtbus was fijn. We hadden een dubbeldekker en we zaten beneden met lekker veel beenruimte!! Ik ben deze week met 3 deense meisjes, 1 zweedse vrouw en dus 4 andere nederlanders

We kwamen om 04:00 's nachts aan in Mae Sot en vanaf Mae Sot moesten we nog 4 uur in een truck zitten. We zaten in de buitenlucht en het was zó koud! Voor het eerst dat ik het zo koud heb gehad ik Thailand. We zitten in het Noorden dus daar is het snachts zo'n 18 graden, dat is na 5 weken 35 graden dus super koud. We hadden gelukkig wel slaapzakken gekregen. Het was 4 uur lang door de bergen met alleeeeen maaaaaar........: slingerbochten......... Dat is een garantie op wagenziek worden. En dat werd ik. gelukkig(!!) kon je ook nog in de truck zelf binnen zitten en toen kon ik op de weg letten en toen ging het gelukkig beter

08:00 aankomst in ons verblijf in Umphang. Ontbeten en daarna meteen bananenbomen gekapt voor de olifanten om die vervolgens ook te geven. We hebben ze eten gegeven, we mochten ze aaien en er werden eigenlijk volledige fotoshoots gehouden haha

's avonds met de meiden naar het supermarkt geweest, lekkere dingen gehaald en daarna lekker een avondje gekletst en gelachen. De volgende dag begon het echte werk. Weer bananenbomen gekapt en dat gaan we elke ochtend doen en ik vind het eigenlijk helemaal niks. Je word heeeeel erg vies door allemaal bananenbomenvocht en je gaat super erg zweten want het is de volle zon. Ik heb 2 boompjes geprobeerd en daarna ben ik een beetje gaan toekijken hihi

We mochten vandaag op ze rijden en dat was een bijzondere ervaring maar het was wel eng en het deed best wel pijn aan mijn kont en benen. Ik mocht helemaal alleen op de olifant en we staken ook de rivier over enzo en het was best zielig want volgens mij hadden die olifanten daar echt wel moeite mee :-( die huid van de olifant prikt zo erg, ze hebben allemaal van die hele harde haartjes op hun lichaam dus daarna had ik allemaal rode plekken op mijn benen, was een mooi plaatje joh????

De rest van de week hebben we dus nog elke ochtend bananenbomen gekapt, de laatste 2 ochtenden stond ik er gewoon geinteresseerd bij en probeerde ik zo onopvallend mogelijk te doen alsof ik veel deed haha.. Verder hebben we ze gewassen in de rivier, was echt heel erg leuk!! Ik zal foto's toevoegen. Vrijdag, de laatste dag, hebben we "geraft" (het was meer drijven in een raft. 3 uur onderweg naar een plek vanwaar we naar een megaaaa grote waterval gingen wandelen. Gelukkig hadden we 2 thaise bestuurders en konden we zelf lekker zitten en genieten van de omgeving. we raftten door een mangrouve/jungle en ik heb aapjes gezien!! In het wild ja hihi en een slang en een grote leguaan en heel veel super grote spinnen! de hele tijd als we langs een struikje vaarde en hem aanraakte kwamen er spinnen in, 3 keer echt een spin zo groot als mijn vuist!!! bij mijn voet, dat was gillen!!!! En die thai pakt hem ook gewoon met de hand he en gooit hem in het water, echt een gek. Was wel grappig af en toe als er spin in de raft kwam, begon iemand ineens heel hard te gillen en dan gingen de andere ook gillen omdat de andere gilde. Zo iets als "ik gilde maar mee, maar ik heb de spin niet eens gezien" hahaha we hebben wel hard gelachen, was echt heel gezellig

Onderweg bij een natuurlijke hotspring geweest! Was zooo lekker water. Echt bloedheet maar als je er eenmaal doorheen bent is het heerlijk. De waterval was het eindpunt en hij was echt heel groot en je kon er helemaal inklimmem tot boven, ik ben halverwege met een paar anderen gestopt, want het werd steeds smaller en je moest steeds meer bukken. dus daarna heb ik lekker in een basain gezeten.

Daarna nog 3 uur terug en om 18:00 kwamen we moe maar voldaan weer aan in het verblijf. Vaste traditie hier: elke avond ff naar de supermarkt met z'n vijfen en dan halen we allemaal lekkere dingetjes. We hebben een avondje gekaart en weer lekker vaak helemaal in een deuk gelegen. Ik heb na een lange tijd weer heel vaak op 1 avond buikpijn gehad van het lachen haha

De volgende middag gingen we weer met een truck naar het busstation in Mae Sot. Deze keer zaten er ook andere mensen bij en we zaten met 14 mensen in de truck. Was echt een hel want het was deze keer 5 keer door de bergen naar de beneden. Ik had uit voorzorg een flesje cola en die heeft me goed bijgestaan, ben niet misselijk geworden. Daarentegen waren wel 2 andere mensen misselijk en ze hadden gekotst, echt misselijkmakend, 1 deels over het bankje En 1 in zijn shirt dus de rest van de reis moest ie zijn shirt als een kommetje houden...........

Toen de busreis van Mae Sot naar Sing Buri en om 02:30 kwamen we aan in het vrijwilligershuis in Sing Buri... Ik had geen sleutel en mijn kamer was op slot..... Dus ik moest Phil (de coördinator wakker bellen.. en gelukkig kwam die me helpen..) Zondag lekker uitgerust met de 4 andere Nederlandse meiden en we hebben eigenlijk letterlijk niks gedaan en alleen maar gezeten, gekletst en gewifiet

Maandag 2 november de eerste dag in het weeshuis. We waren met een grote groep vrijwilligers (24 mensen..) en we mochten kiezen tussen dingen die je kon doen:

Schilderen, metselen, in de tuin werken, teaching en nursery. Ik koos nursery en samen met 3 andere gingen we naar de nurseryroom en wow!!! Het was zo erg. Ten eerste was er niemand aanwezig dus stonden we er alleen voor als er iets zou gebeuren en ten tweede was het echt ziekmakend vies daarbinnen. Er stonden 2 bedden, de matrassen zaten onder de vlekken en het bloed, het stonk ontzettend en in de wasbak lag vanalles en het zat onder hardgeworden, vloeibare medicijnen..... Ook lagen er allemaal medicijnendoosjes overal en nergens en de grond was heel vies en er was verband gevallen wat je dus kon weggooien want het was helemaal vies geworden, en het toppunt: er lag gebruikt verband op de grond met bloed...!!! Echt om van te kotsen!! We waren er allemaal helemaal overvallen door de rotzooi en dat het zo super onhygiënisch is,.. maarja zo gaat dat in een weeshuis in Thailand.. Niet veel geld en mensen om het netjes te houden..

De volgende dag ben ik gaan teachen want ik wilde echt niet meer in die kamer komen. het is trouwens niet english teachen aan kindjes maar aan 2 vrouwen van een jaar of 30. Het was echt heel erg leuk. Ze waren heel geinterreseerd en ze wilde echt alles weten. Mijn engels is ook niet al te best maar ze snapte me gelukkig de hele tijd. Ik deed het ook nog samen met een Australisch meisje dus als ik het echt niet wist, wist zij het wel

Op de terugweg hadden we pech met de truck en daar stonden we dan midden op de weg.. We moesten hem duwen naar de overkant van het kruispunt en daarna hebben we bijna een uur langs de weg gestaan. Wel een goed moment om met wat mensen te kletsen en kennis te maken haha

Een andere truck kwam ons redden en we reden 10 meter en toen kreeg die ook pech! Ja echt ja!! Toen hebben we wéér een uur gewacht langs de weg.. Ja het kan allemaal hier in Thailand

Woensdag (gister) hadden we maar een halve dag vrijwilligerswerk. Ik had weer geteacht en het was overigens de laatste keer want donderdag en vrijdag moeten ze werken. 'S middags zijn We met heel veel vrijwilligerswerk naar het zwembad geweest, ik was natuurlijk net dié dag mijn geld vergeten, maar gelukkig kon ik wat lenen van iemand

Super lekker gezwommen en lekker bijgebruind. 'S avonds hadden we een bbq. Vlees en frietjes!! eigenlijk hadden ze alles waar ik zo zin in had:) daarna een "party". woensdag is eigenlijk de fundag hier. Sochtends vrijwilligerswerk, daarna zwemmen of naar de shoppingmall, de bbq en daarna dat feestje. ik was met de 2 nederlandse meisjes en we hebben samen een bucket Mai Thai gehad. (Dat is een thais drankje) Met het hete weer hier, is alcohol niet het perfecte middel maar het was een super lekker drankje dus ik heb er geen spijt van!

Vandaag lekker een dagje vrij genomen hihi. nouja lekker niet echt, ik heb al 3 dagen buikpijn en het stopt maar niet dus hopelijk na een rustdagje ben ik weer helemaal oké

Morgen laatste dagje in het weeshuis. Dan ga ik mijn kleurboekjes en potloodjes doneren aan het weeshuis. Ze zullen er vast blij mee zijn

Volgende week ga ik Clayhouse doen. Word een druk weekje want je gaat cement maken van klei en je gaat huisjes bouwen enzo, maarja ik heb wel zin om lekker bezig te zijn want in het weeshuis doe je toch eigenlijk niet zoveel en we doen ook niks met de kinderen dus dat is wel jammer. Volgende week vrijdag is mijn laatste dag alweer in het Twinhouse en zaterdag ga ik naar Bangkok. Vanaf dan komt m'n moeder 8 dagen en gaan we naar Bangkok, Chiang Mai en misschien nog een eiland. Super zin om Bangkok eindelijk te zien en weer terug te gaan naar de super leuke en grote nightmarket in Chiang Mai. En dan..... zondag 22 november zit het er alweer op en zijn mijn 2 maanden backpacken voorbij. Ik kan nu al zeggen dat het echt geweldig was en dat het een goede keuze is geweest om naar Thailand te gaan. Ik heb stiekem ook wel weer zin om naar huis te gaan en iedereen weer te zien

Nieuwe foto's kun je vinden in het fotomapje.

Tot snel!

Kusjes en knuffels vanuit het Twinhouse is Sing buri

Reacties

Reacties

Nicolette

Wat een avontuur????
Dat je al die spinnen overleeft hebt vind ik wel heel stoer????
Geniet van je laatste week met mam
Kus en Knuf Nicolette

opa en oma

Wat een mooie verhalen, wat een belevenissen met al die beesten, geniet nog van die laatste weken ,leuk dat mama komt, veel plezier in Bangkok, en goede reis terug
En Eva, wij hopen jou snel weer te zien, groetjes Oma en Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active